Den finananční gramotnosti

Podporujeme | 7.6.2021

Lidé a firmy přispěli samoživitelům už přes 10 milionů korun na potraviny. Partners vybrali 1,75 milionu korun

Pět tisíc dárců, 10,5 milionu věnovaných korun a přes 3 300 již pořízených nákupů. To jsou jen některá čísla vypovídající o mimořádném úspěchu sbírky novinářky Nory Fridrichové na podporu rodin samoživitelů, která běží na platformě znesnáze21. I po více než roce se navíc připojují další jednotlivci a firmy nabízející pomoc. Finanční skupina Partners letos přispěla sumou 1,75 milionu korun.
Lidé a firmy přispěli samoživitelům už přes 10 milionů korun na potraviny. Partners vybrali 1,75 milionu korun

„Potvrdilo se, že pomoc pro samoživitele nebyla chvilková
záležitost vyvolaná koronavirem, ale dárci těmto rodinám pomáhají i nadále, což
je skvělé, protože jejich situace je nejen po finanční stránce stále velmi
složitá, nehledě na odeznívající pandemii,“ říká Čestmír Horký, ředitel
Nadačního fondu pomoci a zakladatel dárcovské platformy znesnáze21.

Významnou podporu nyní poskytly dvě tuzemské firmy.
Finanční skupina Partners věnovala do sbírky 1 750 000 korun, firma Rohlík.cz částku
navýšila o dalších 525 000 korun. Přepočteno na nákupy bude mít díky této
společné firemní iniciativě 758 samoživitelů plnou spíž a lednici.

„Rádi jsme podpořili single rodiče, kteří se kvůli
opatřením proti šíření koronaviru ocitli na hraně existenční nouze nebo dokonce
za ní. Koncem roku jsme proto v Partners vyhlásili celorepublikovou veřejnou
sbírku, jejíž výtěžek putoval k ohroženým rodinám. Nejen lidé z Partners na
transparentní účet přispěli úžasných 700 tisíc korun. Peníze posílali s příslibem,
že v Partners každou jejich zaslanou korunu ztrojnásobíme. Ve finále tak
putovalo ohroženým rodinám 2,2 miliony korun,“ říká Tereza Píchalová, tisková
mluvčí Partners finanční skupiny.

Do finanční sbírky se svými dary kromě poradců a klientů
Partners zapojili také čtenáři a čtenářky časopisu a webu Heroine, který s
Norou Fridrichovou úzce spolupracuje.

„Kde se vaří a společně jí, tam je doma. V Rohlíku
říkáme, že dobré jídlo a dobří lidé dělají lepší svět. Jsme rádi, že můžeme
právě naším skvělým jídlem pomoci maminkám, které to nemají jednoduché,“ říká
Petr Pavlík, CEO Rohlík.cz.

Za peníze vybrané ve sbírce se od jara 2020 podařilo
pořídit nákupy za 5,5 milionu korun. Díky slevám obchodů byla hodnota
pořízených potravin a drogerie výrazně vyšší. Celkem rodinám odešlo už 3300
nákupů a tým Nory Fridrichové vytrvale pokračuje v dalších objednávkách.